reklama

Záväzok

Za siedmimi horami a za siedmimi dolinami, žili v malej chalúpke deduško a babička. Tak sa začína nejedna rozprávka a v tej našej sa budeme venovať deduškovi. Tento deduško mal už sedem krížikov na chrbte a bol silný fajčiar. Nebafkal z fajky, ale poťahoval si z cigaretky a potom z ďalšej, a ďalšej, až vybafkal svoj denný balíček. Najskôr to boli cigarety bez filtra, ale keď ich prestali vyrábať, uspokojil sa aj s filtrovými, len aby boli čo najlacnejšie, veď dôchodok je malý. Tak si žil deduško spokojne a zadymene bez väčších životných výkyvov zo dňa na deň, až prišiel Silvester 2010 a deduško si povedal: „Dosť. 55 rokov som fajčil, stačilo. Začal som na Silvestra, aj skončím na Silvestra." A tak bez predchádzajúcej výstrahy dofajčil poslednú cigaretu a ďalšiu si už nezapálil. Môžete si tipnúť, ako dlho vzdržal.. deň, dva..?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Už je to presne rok a deduško si nezapálil. Za ušetrené peniaze kupuje vnúčencom sladkosti a zdá sa, že je so stavom vecí nadmieru spokojný. Naozaj obdivuhodné. Viem si predstaviť všetky manželky a manželov, partnerky a partnerov, priateľky a priateľov, ako sa po prečítaní týchto riadkov oborili na svoje polovičky: „Vidíš?! Keď to dokázal taký starý dedko, prečo to nedokážeš TY?" Ale úprimne, kto sa spýtal sám seba: „Keď to dokázal taký starý dedko, prečo to nedokážem JA?" Každý máme svoje muchy, s ktorými nie sme spokojní, ktoré nás omínajú, ale akosi sa ich nevieme zbaviť. „Nemám pevnú vôľu. Chýba mi motivácia. Toto (zlozvyk) je moja jediná radosť v ťažkom živote.." a tak ďalej. A potom sú tu sny, veľké, ale aj celkom malé sníčky, krajšia postava, lepšia práca, konečne sa naučiť cudzí jazyk, ktorých dosiahnutie si tiež vyžaduje námahu a tú onú, pevnú vôľu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový rok býva spojený s novými nádejami, novými začiatkami, so záväzkami. Je to nerozumné, pretože taký by mal byť každý deň, každá minúta, veď život si treba užiť a dostať sa z bodu A do bodu B, prípadne ďalej, aby sme si na konci nepovedali, celé to bolo nanič, nijako som sa nepolepšil, ani piecť som sa nenaučil, ani knihu som nenapísal, ani susede som dvere nepodržal, ani tej slecne od vedľa som pred 40timi rokmi svoje srdce neotvoril, celý svoj život som premárnil. Skúsme sa tomu vyhnúť, vstúpiť do seba a povedať si, tak toto áno a toto nie. A zostaňme svojmu rozhodnutiu verní. Dedkov príklad dokazuje, že nikdy nie je neskoro. Zazvonil zvonec a rozprávke je koniec.

Veronika Cimenci

Veronika Cimenci

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek. Žena. Slovenka. Čitateľka. Pisateľka. Moje meno je Çimenci (číta sa Čimendži). To len pre poriadok. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu